Limak Elektrik
11 Aralık 2017 Pazartesi

Bursa’da, mekatronik bölümünde okuyan bir üniversite öğrencisi, kendi kolu ile kontrol edilebilen robot kol geliştirdi.

Bursa'da bir lise öğrencisi, NASA’nın geliştirip Mars’a gönderdiği robotun benzerini yaptı.

Bursa'da sanayicilerle bir araya gelen Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü, "Terör örgütlerini kullanarak Türkiye’yi oyalamak ve yavaşlatmak isteyenlere en iyi cevabı yeni

F-35’te kullanılmak üzere Türkiye’de geliştirilen Seyir Füzesi SOM-J, SSM'de düzenlenen brifingle yabancı askeri temsilcilere tanıtıldı

Türk Hacker grubu Ayyıldız Tim, aralarında Rus Ekonomi Bakanlığı'nın sitesinin de bulunduğu 19 bin Rus sitesini hackledi.

Uluslararası teknoloji devleri, yapay zeka araştırmaları yapacak, kar amacı gütmeyen openAI girişimine toplam bir milyar dolar verme taahhüdünde bulundu.

Mars’ta "sıvı halde su bulunduğu" açıklamasıyla bilim dünyasını sarsan NASA, bugün Kızıl Gezegen'le ilgili yeni bulguları paylaştı

Türkiye'nin 7. uydusu Türksat 4B, Kazakistan'daki Baykonur Uzay Üssü'nden uzaya başarıyla gönderildi.

suyu-emen-sunger-asfalt-uretildi-

Suyu emen "sünger asfalt" üretildi

Tropikal ikliminden dolayı yoğun yağış alan Brezilya´da bilim adamları suyu emen asfalt üretti.

sim-kartlari-degisiyor

SIM kartları değişiyor

Yeni SIM kart standardı nano-SIM'de son karar verildi. Avrupa Telekomünikasyon Standartları Enstitüsü (ETSI) Apple'ın tasarımını seçti. Kaybedenler ise Nokia, Motorola ve RIM oldu.

300-yillik-problemi-cozen-16lik-dahi

300 yıllık problemi çözen 16'lık dahi

Newton’un 300 yıl önce ortaya attığı matematik problemini Hintli 16 yaşında bir dahi çocuk çözdü.

yasanabilecek-gezegen-bulundu

'Yaşanabilecek' gezegen bulundu

Astronomlar, güneş sisteminin dışında, ‘yaşanabilecek’ bir gezegen buldular. Samanyolu’nda bu tip başka gezegenler de olabileceği düşüncesi güçlendi.

merkurun-kutuplarinda-buz-olduguna-dair-yeni-kanit-

Merkür'ün kutuplarında buz olduğuna dair yeni kanıt

Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi'nin (NASA) Merkür'e gönderdiği ''Messenger'' uzay aracı, gezegenin kutuplarında buz kütleleri bulunduğuna dair yeni kanıtlar buldu.

guneste-siddetli-patlama

Güneş'te şiddetli patlama

Güneş'te meydana gelen patlamanın, elektrik ve uydu navigasyon sistemleri ile uçuşları etkileyebileceği bildirildi.

kiyamet-tarihini-soylemis

Kıyamet tarihini söylemiş!

Ünlü bilim adamı Newton 7 bin 500 yıl önce kıyamet tarihini açıklamış...

dunyanin-ikizi-bulundu

Dünyanın ikizi bulundu

Gök bilimciler, Güneş Sistemi dışında bugüne dek su bulunma ihtimali en yüksek olan Dünya benzeri gezegeni keşfettiklerini açıkladı.

serbetcioglunun-yerli-otomobil-iddiasi

Şerbetçioğlu'nun, yerli otomobil iddiası!

AK Parti Bursa Milletvekili Mustafa Kemal Şerbetçioğlu, “Bursa dünyanın en önemli otomotiv kentlerinden biridir ve yerli otomobil Bursa’da üretilmelidir” dedi.

maya-takvimiyle-ilgili-en-son-iddia

Maya takvimiyle ilgili en son iddia!

Yeni yıla girilmesiyle, Maya takviminin kehanetleri hakkında sayısız teori de ortaya döküldü.

dunyanin-ilk-melez-kopekbaligi

Dünyanın ilk melez köpekbalığı!

raştırmacılar, siyah uçlu köpekbalığı familyasından melez bir tür keşfettiklerini açıkladı.

uzun-oy-pusulasi-tarihe-karisiyor

Uzun oy pusulası tarihe karışıyor

HAVELSAN, Türkiye'deki geleneksel oy verme işlemini tamamen değiştirebilecek bir cihaz geliştirdi. Oy verme aşamalarını dijital ortama döken proje eğer kabul görürse uzun oy pusulaları tarihe karışabilir.

buyuk-yok-olus-senaryosu

Büyük "yok oluş" senaryosu

Bundan tam 28 yıl önce ABD'nin California eyaletinde konuşlu bulunan IRAS uydusu anlaşılamayan bir şey görüntüledi. İlk başlarda ne olduğuna karar verilemeyen ve bilim insanları arasında çeşitli tartışmalara konu olan bu cismin bir galaksi sistemi olduğu sonra anlaşıldı ama Amerikan basını çoktan bu cismi yeni bir gezegen olarak kamuoyuna tanıtmıştı bile.

2011de-en-cok-ne-aradik

2011'de en çok ne aradık?

Google’da her yıl yapılan aramalardaki yükselen trendleri kapsayan Zeitgeist’ın 2011 sonuçları açıklandı.

hayati-yok-edecek-vahim-sonuc

Hayatı yok edecek vahim sonuç!

Amerikan Ulusal Havacılık-Uzay Dairesi (NASA), dünya çevresinde sanılandan daha fazla tehlikeli büyük göktaşı, yani asteroid olduğunu bildirdi.

hayvanlar-deprem-olacagini-nasil-biliyor

Hayvanlar deprem olacağını nasıl biliyor?

Kimi hayvanların depremlerden önceki olağandışı davranış biçimi neye dayanıyor?

vali-harputtan-hizli-tren-mujdesi

Vali Harput'tan hızlı tren müjdesi

Bursa Valisi Şahabettin Harput: 'Bursa'da 3 yıl içerisinde hızlı tren hizmetlerini başlatmayı planlıyoruz'

buyuk-uranyum-rezervi-bulundu

Büyük uranyum rezervi bulundu

Yozgat'ta 1 yıldan beri uranyum madeni rezervini tespit etmek için 39'uncu sondaj çalışması gerçekleştiren Adur Madencilik'in tespitleri Türkiye'nin tahmin edilenden çok daha fazla uranyum madenine sahip olduğunu ortaya çıkardı.